Teknisen viestinnän konsultointi

Yksi Adinan kolmesta pääpalvelusta on teknisen viestinnän konsultointi. Yritykset, joilla on oma teknisen viestinnän tiimi tai ”oman työn ohella” käyttöohjeita kirjoittava porukka, saattavat tarvita jonkun riippumattoman ulkopuolisen miettimään kanssaan, toimiiko kaikki optimoidusti tai auttamaan vaikeampien teknisen viestinnän ongelmien ratkaisemisessa. Tällaisissa tapauksissa Adinan asiantuntijat ovat tekijä paikallaan.

Kuten käyttöohjeiden kanssa, mikään työ ei ole liian suuri tai pieni. Olemme käyneet niin yhden päivän ”konsultointikeikoilla” kuin toimineet yritysten tukena suurissa hankkeissa kuukausien ajan.

Olemme selvittäneet asiakkaidemme kanssa esimerkiksi näitä kysymyksiä:

  • Mikä on hyvä käyttöohje?
  • Mikä on huono käyttöohje?
  • Mitä on rakenteinen dokumentaatio ja miksi sitä haluttaisiin käyttää?
  • Miten DITA toimii ja mitä niistä sadoista elementeistä oikein pitäisi käyttää?
  • Millainen olisi toimiva informaatioarkkitehtuuri omalle käyttäjätukisivustolle?
  • Miten suunnitella taksonomia ja metadata omalle sisällölle?
  • Mitkä ovat parhaat digitaalisen julkaisun käytännöt?
  • Miten käytössä olevia teknisen viestinnän prosesseja voisi parantaa?
  • Millä työkaluilla yrityksen tekninen dokumentaatio kannattaisi tehdä?
  • Mikä DITA CCMS sopisi parhaiten yrityksen tarpeisiin?
  • Miten helpottaa yrityksen lokalisointia ja käännätystä?

Konsultointipalvelumme

Voimme auttaa sinua muun muassa seuraavissa teknisen viestinnän haasteissa:

Portfolio

Tarjonnan suunnittelu, informaatiotuotteiden konseptointi ja määrittely

Taksonomia ja metadata

Taksonomian suunnittelu, metadatan käyttöönotto

b

DITA

DITA:n soveltuminen yritykselle, DITA-migraatiot ja suunnittelu, DITA:n käyttöönotto

Laatu ja käytettävyys

Dokumentaation laatukriteerit, laadun parantaminen, käytettävyysanalyysit

o

Sisällönhallintajärjestelmät (CMS, CCMS)

Tarveanalyysi, vaatimusten kerääminen, järjestelmien kehittäminen

Lokalisointi

Lokalisointistrategian suunnittelu, kilpailutukset