Teknisen viestinnän konsultointi

Adinan toinen pääpalvelu on teknisen viestinnän konsultointi. Yritykset, joilla on oma teknistä viestintää tekevä tiimi tai ”oman työn ohella” käyttöohjeita kirjoittava porukka, saattavat tarvita jonkun riippumattoman ulkopuolisen miettimään kanssaan, toimiiko kaikki optimoidusti tai auttamaan vaikeampien teknisen viestinnän ongelmien ratkaisemisessa.

Adina on käynyt asiakasyritystensä kanssa läpi muun muassa seuraavanlaisia kysymyksiä:

  • Mikä on hyvä käyttöohje?
  • Mikä on huono käyttöohje?
  • Mitä on rakenteinen dokumentaatio ja miksi sitä haluttaisiin käyttää?
  • Millainen olisi toimiva informaatioarkkitehtuuri omalle käyttäjätukisivustolle?
  • Miten käytössä olevia teknisen viestinnän prosesseja voisi parantaa?
  • Millä työkaluilla yrityksen tekninen dokumentaatio kannattaisi tehdä?