Teknisen viestinnän konsultointi
Yksi Adinan kolmesta pääpalvelusta on teknisen viestinnän konsultointi. Yritykset, joilla on oma teknisen viestinnän tiimi tai ”oman työn ohella” käyttöohjeita kirjoittava porukka, saattavat tarvita jonkun riippumattoman ulkopuolisen miettimään kanssaan, toimiiko kaikki optimoidusti tai auttamaan vaikeampien teknisen viestinnän ongelmien ratkaisemisessa. Tällaisissa tapauksissa Adinan asiantuntijat ovat tekijä paikallaan.
Kuten käyttöohjeiden kanssa, mikään työ ei ole liian suuri tai pieni. Olemme käyneet niin yhden päivän ”konsultointikeikoilla” kuin toimineet yritysten tukena suurissa hankkeissa kuukausien ajan.
Olemme selvittäneet asiakkaidemme kanssa esimerkiksi näitä kysymyksiä:
- Mikä on hyvä käyttöohje?
- Mikä on huono käyttöohje?
- Mitä on rakenteinen dokumentaatio ja miksi sitä haluttaisiin käyttää?
- Miten DITA toimii ja mitä niistä sadoista elementeistä oikein pitäisi käyttää?
- Millainen olisi toimiva informaatioarkkitehtuuri omalle käyttäjätukisivustolle?
- Miten suunnitella taksonomia ja metadata omalle sisällölle?
- Mitkä ovat parhaat digitaalisen julkaisun käytännöt?
- Miten käytössä olevia teknisen viestinnän prosesseja voisi parantaa?
- Millä työkaluilla yrityksen tekninen dokumentaatio kannattaisi tehdä?
- Mikä DITA CCMS sopisi parhaiten yrityksen tarpeisiin?
- Miten helpottaa yrityksen lokalisointia ja käännätystä?
Konsultointipalvelumme
Voimme auttaa sinua muun muassa seuraavissa teknisen viestinnän haasteissa:
Portfolio
Tarjonnan suunnittelu, informaatiotuotteiden konseptointi ja määrittely
Taksonomia ja metadata
Taksonomian suunnittelu, metadatan käyttöönotto
DITA
DITA:n soveltuminen yritykselle, DITA-migraatiot ja suunnittelu, DITA:n käyttöönotto
Laatu ja käytettävyys
Dokumentaation laatukriteerit, laadun parantaminen, käytettävyysanalyysit
Sisällönhallintajärjestelmät (CMS, CCMS)
Tarveanalyysi, vaatimusten kerääminen, järjestelmien kehittäminen
Lokalisointi
Lokalisointistrategian suunnittelu, kilpailutukset