Muut palvelumme

Käyttöohjeiden ja teknisen viestinnän konsultoinnin lisäksi meillä on laaja skaala muitakin palveluita.

Asiakastuen strateginen suunnittelu

Tiedätkö, että kuluttajalle suunnattavan tuotteen mukana on toimitettava myös käyttöohje? Etkö ole varma, miten tuotteesi asiakastuki olisi paras toteuttaa? Ole yhteydessä Adinaan. Autamme sinua suunnittelemaan asiakastukistrategian, joka on järkevä, toteutettavissa oleva ja juuri sinun yrityksellesi toimiva.

Käymme lävitse muun muassa:

  • Minkälaisen käyttöohjeen tai -ohjeita tarvitset ja missä julkaisukanavassa se/ne kannattaisi julkaista
  • Miten ottaa asiakastuki ja käyttöohjeet osaksi verkkosivuasi
  • Minkälainen sisältö kuuluu mihinkin käyttöohjeeseen ja julkaisukanavaan (= informaatioarkkitehtuuri, informaatiosuunnittelu)
  • Mikä on käyttöohjeiden look & feel eli miltä ne näyttävät ja tukevat brändiäsi parhaiten
  • Sopivatko tuotteellesi asiakastukivideot ja miten parhaiten tuottaa ja käyttää niitä

Copywriting ja UX writing

Käyttöohjeiden lisäksi Adina tekee myös muuta viestintää kuten erilaisia markkinointi- ja viestintämateriaaleja. Uskomme, että käyttöohjeiden, markkinointimateriaalien ja muun tuoteviestinnän on kuuluttava ”samaan sarjaan” siitä huolimatta, että niiden tarkoitus ja vaikutusmekanismit ovat erilaisia. Parhaassa tapauksessa oikein kohdennettu markkinointimateriaali houkuttelee käyttäjän tuotteen pariin, käyttöohje auttaa käyttäjän nopeasti ja helposti vauhtiin tuotteen kanssa ja muulla viestinnällä laajennetaan käyttäjän taitoja tuotteen käytössä. Tällainen kombinaatio on kätevin ja täyttää käyttäjän tiedontarpeen parhaiten.

Tiimitippi: CTO:mme Laura, joka teknisen viestinnän konsultoinnin ja CTO-töiden lisäksi tarvittaessa kirjoittaa myös käyttöohjeita, on sekä Markkinointi-instituutissa koulutettu copywriter että Tampereen yliopistossa alaa aikoinaan opiskellut koulutettu ja kokenut tekninen kirjoittaja.

Teemme muun muassa seuraavanlaisia tekstejä:

  • White paperit
  • Koulutusmateriaalit
  • Asiakaslehdet painettuna ja verkossa
  • Tiedotteet ja uutiskirjeet
  • Toimintakertomukset
  • Esitteet
  • Verkkosivujen tekstit

Vai saisiko olla jotain ihan muuta?

Asiakastuki sosiaalisessa mediassa

Asiakkaasi ovat somessa, mikset sinäkin? Ja ennen kaikkea, asiakkaasi puhuvat tuotteestasi ja kysyvät sen käytöstä somessa, oletko sinä siellä vastaamassa? Adina voi auttaa sinua sosiaalisen median kanavien käytön suunnittelussa ja käytössä. Kanssamme voit suunnitella myös toimintaasi sosiaalisen mediassa niin, että se on yhtenäistä muun viestintäsi ja asiakastukesi kanssa.

Teemme muun muassa seuraavanlaisia töitä pääpainotteenamme asiakastuki tai asiakaspalvelu eli aspa somessa:

  • Sosiaalisen median strategian suunnittelu
  • Sosiaalisen median tilien perustaminen ja hallinnointi
  • Mediakartat
  • Julkaisujen suunnittelu ja tuottaminen tai niissä tukeminen: blogitekstit, Facebook-postaukset, Instagram-julkaisut, twittaaminen ja muut

Yksittäiset tekijät ja tehtävät

Kauttamme saat myös tarpeisiisi sopivia tekijöitä: kirjoittajia, kuvittajia, projektipäälliköitä ja muita asiantuntijoita sekä yksittäisiä sisällöntuotannon prosessiin kuuluvia tehtäviä kuten oikoluku ja virheiden testaus. Kannattaa kysyä näistäkin!